1. Türelmetlenség

A súlytöbblet nem pár hónap alatt gyűlt össze, ezért ennek ledolgozása sem lesz annyi.

Ne akarj már másnap modellalkatú bombázóként ébredni!  A fogyáshoz rengeteg türelem kell, és a szervezeted kiismerése. Meg kell ismerned, hogy milyen tápanyagokra hogyan reagál a szervezeted.

Ha készen állsz a valódi fogyásra, vésd a fejedbe: időd rengeteg van. Úgy számold, hogy heti fél-1 kg fogyás az, ami rendben van (persze extra nagy túlsúlynál ez lehet több), tehát 10 kg súlyvesztésnél minimum 3 hónappal kalkulálj.

Az első napokban fogyhatsz többet, de ez úgyis csak víz lesz, amit a kevesebb bevitt táplálék már nem köt meg. A szervezet sok szempontból kiszámíthatatlan és előfordulhat, hogy megáll a fogyásod. Ilyenkor korrigálni kell az étrendet, csökkenteni a kalória bevitelt, vagy el lehet kezdeni valamilyen táplálék-kiegészítő használatát.

És ne étellel jutalmazd magad! Inkább egy új ruhával.

2. Nem kérek tanácsot szakembertől

Sokan úgy gondolják, majd koplalással megoldják a súlyproblémát, edzéstervet rendelnek az Internetről. Esetek többségében ez nem működik: még ha történik is súlyvesztés, egy idő után belefáradnak, és még többet híznak vissza (jo-jo effektus). Arról nem is beszélve, hogy nincs két egyforma szervezet, mindenkinek egyéni tanácsokra van szüksége. A fogyókúrás program nem sztenderdizálható!

3. Nem biztos, hogy egyből fitness teremmel kell kezdeni

Ez viszont igaz. Elegendő lehet először rövidebb majd egyre hosszabb időtartamú sétálás, kerékpározás, pulzus kontrollal. Ajánlott még az úszás, kirándulás (egészségi állapottól függően).

4. Táplálkozási napló vezetésének hiánya

Súlyos hiba, mert szembesülnöd kell a bakikkal, hogy időben tudj változtatni! Enélkül a szakemberek (edző, dietetikus) sem tudnak hatékonyan segíteni, csak találgatnak, hogy mit csinálsz rosszul.

5. A fogyókúra egy adott időpontig tart

A testsúlycsökkentés addig tart, amíg el nem érted a célodat. Utána kezdődik valójában a neheze!  Szakítani kell a program előtti szokásaiddal és újakat felvenni. Azaz életmódot kell váltanod, és ennek a sportolás is része.

6. Nem merek bemenni a fitness terembe, ott csak tökéletes testű férfiak és nők vannak

Ha így lenne, a termek üzemeltetői már rég csődbe mentek volna.  A fitness terem lehetőség arra, hogy mindenki a céljainak megfelelő edzésmunkát  végezzen, minél hatékonyabban.  A jóérzésű  „tökéletes testek”  tisztelettel néznek Rád, hogy eljöttél és nekiálltál sportolni!