Az újfajta táplálkozási piramis

A mai viszonyokat figyelembe vevő táplálkozási piramist állítottak össze nemrég a Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézetének kutatói.

Az oly régóta hangoztatott prevenció szellemében a piramis meghatározó részévé vált a testsúlykontroll. Ennek egyik oldala a felhasználás növelése a rendszeres testmozgással, a másik összetevője a minőségi nyersanyag-válogatás.

A korábbiakkal ellentétben egyaránt fontos a teljeskiőrlésű lisztből készült pékáruk, a többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmazó növényi olajok  és a zöldségek, gyümölcsök fogyasztása.

Megdőlt az a szemlélet, hogy kizárólag a cukor az édesség és a zsír káros szervezetünknek; ma már a finomított fehérlisztből készült pékáruk, zsíros húsok és a só is felkerültek a ritkán fogyasztandó termékek közé. Külön egy kisebb csoportba kerültek az olajos magvak, szója termékek, a sovány húsokkal egy szintre.

Az új ajánlás szerint a régebbi piramissal összevetve a sovány tejtermékek ritkábban fogyasztandók. Jelentős változás a korábbiakhoz képest, hogy felhívja a figyelmet a megfelelő multivitamin- fogyasztásra, illetve hogy a személyre szabottság jegyében a fogyasztandó mennyiségekre nem ad útmutatást.

A táplálkozási piramis naprakész verziója:
a piramis nagyfelbontású változata és további,
angol nyelvű információk a 
Harvard Egyetem honlapjáról érhetőek el.